turumuru

Turunduskonverentsid ei turunda eriti

In Mõtted on aprill 16, 2009 at 16:15

Eestis on kaks normaalset turunduskonverentsi, varsti tulev Pärnu Turunduskonverents ja Tartu turunduskonverents ehk Password, mis just läbi sai. Veebiturundusega ei hiilga kumbki.

Altexi kontoris külas käies selgus, et nende hiljutise blogijate kogunemise sündmuse sponsor on Pärnus toimuv turunduskonverents. Väga mõistlik lähenemine korraldajate poolt, toetada kaasaegseid turunduskanaleid. Eriti nutikas on nende soov lasta osalejatel enda lehele linkida. Midagi on neil siiski tegemata, puutun klientide juures sellega kokku igapäevaselt.

Alustama peab nimelt omaenda veebilehe korda tegemisest, mitte sinna linkimisest. Ma tegelikult ei saagi neile linkida siin postituses kuna… no ma ei hakka tehnosse minema, aga otselinki seal ei ole. Isegi konverentsi reklaam Googles viitab Finantskonverentsile, mitte Turunduskonverentsile. Mõne viimase aastaga on veeb muutunud staatuse märgist müügikanaliks ning ei piisa enam olemasolust. Sellest tulenevalt on ka veebilehtedel uued eesmärgid ning vanamoodsad veebid tuleb ümber teha.

2010 aasta turunduskonverentsid saavad tõenäoliselt olema ellujäämise sõjatanner, eriti tihedaks läheb konkurents veebis. Juba tänavu langetasid mõlemad ettevõtmised hinda ning sellest hoolimata saalid just ei pungitanud (vähemalt Passwordil). Iga link, iga otsing Googles, blogipost ja foorumithread muutub juba sügisel ootamatult oluliseks. Justnimelt ootamatult, kuna muutused oleksid pidanud neis veebides algama juba mõnda aega tagasi. Ootamatult selgub samuti, et märksõnareklaami ei pea mitte ainult ostma, vaid see tuleb ka läbi mõelda.

Soovin siiralt kummalegi konverentsile edu, kuna Eestis võiks olla ruumi mõlemale, tuleb vaid rasked MASU ajad üle elada, varakult siiski veebiturunduse osas abi otsides.

Advertisements
  1. Henrik, you are right of course in that both of our clients sites have a long way to go. They are aware of this and its a question of priorities. We like you are pushing for improvements. They do know what needs to be done I can assure you.

    Ref Pärnu Turunduskonverents Google Adwords landing page, again you are correct. Unfortunately the correct landing page is http://konverentsid-ee.z132.zone.ee/?nodeid=3&lang=et&item=14502 which is perceived correctly as a zone.ee page (don’t ask me why and yes they are moving to a new CMS – Saurus – Frukt is handling) and therefore Google will not accept it as part of a campaign for http://www.konverentsid.ee. The plan of course was to direct to the correct page but switch over to the new CMS has not happened as fast as we would like.

    In general over the past 4 years of advising organisations about internet marketing we have found many to be quite enlightened or at least accepting about what needs to be done.

    Finding the time, money and internal stakeholder buyin to prioritise the activities is another matter.

    Thats why one of the topics at Pärnu is “How to persuade the boss to buy in to internet marketing”.

    On behalf of our clients thankyou for your offer of help we will consider it 😉

  2. […] Korralikele blogijatele iseloomulikult valgusid kõik teemad vasakule, paremale ja üksteise vahele laiali.   Kuna ise olen peamiselt tegutsenud MTÜ sektoris kus raha eriti pole siis koondusin esialgu sinna seltskonda mis rääkis suurtest tegudest ja vähesest rahast. Rääkisime sellest, et suured teod saavad alguse õigest sihtgrupist ja teadmisest kus konkreetne seltskond oma veebielu elab. Pikemalt sai arutatud selle üle, et kas blogimine on ikka tasuta turundus või mitte ja leitud ilmselt, et pigem mitte.   Peeter tõi siinkohal esile erinevuse blogija ja ajakirjaniku ajakasutuse osas mille võib kokku võtta veidi visuaalsemalt:     Online meedia eelisena (selle teema raames seekord) tuvastasime veel võimaluse saada kasutajate kaastöid ning optimeerida kulusid (pay per day vs pay per click jne). Traditsioonilise meedia nõrkuseks aga näiteks arvamuslugude puhul followupi puudumine. Arvamuslugude autorid üldiselt kommenteerijatega suhtlema ei kipu. Blogija aga vastab päris tihti kommentaaridele. Hoovad on siinkohal aga nende inimeste käes kes lugusid tellivad ja valivad. Kas oleks võimatu autoritega kokku leppida, et vähemalt avaldamise päeval mõistlikud kommentaarid ka vastuse saavad?   Enda varasemast kogemusest sain rääkida seda poolt, et veebis on peale kasutaja tähelepanu saamist oluliselt lihtsam teda kohe mingisse tegevusse kaasata kui nö pärismaailmas. Olgu selleks siis tootega tutvumine, allkirja andmine, enda arvamuse avaldamine, annetamine vmt. Kohene jätkutegevus aitab kindlasti ka ressursse edukamalt suunata ja kaasata oluliselt suuremat arvu inimesi.   Õhtu teises pooles läks arutelu minu jaoks veidi liiga e-turunduse keskseks ja ei hakka igaks juhuks refereerima. Jäägu midagi ka teistele. Läbi käisid teemad konkurentsieelisest online vs traditsiooniline meedia ja majanduslangus vs majandustõus jne. Rääkisime ka parkimisest ja Eesti online jalajäljest. Robinil oli ka pisike üleskutse korraldamaks 1. mail mõttetalgute raames mõttekoda teemal “one million links project”, täpsemalt ilmselt 140 tähemärgiga kuskil tema Twitteri kontol.   Igal juhul oli tore üritus. Päris lõpuni (toa keskel ilmast rääkimine jmt;) ei saanud jääda kuna kiirustasin kõrvalmajas toimunud kultuuri- ja muinsuskaitseplatvormi teemalisele arutelule, mis otse loomulikult oli tavapärasest varem ja enne minu kohalejõudmist juba läbi saanud.   Kohtumise teemad aga on põhjalikumalt kavas läbi võtta 14.-15. mail toimuval Pärnu Turunduskonverentsil. Anni Ronkainen Googlest, räägib üritusel sellest, et mida inimesed internetis teevad. Craig Hanna e-turunduse müümisest juhile. Aivar Paalberg arutleb teemal kas majanduslangus teeb otsa peale traditsioonilisele või e-ärile ning Hille Hinsberg Riigikantseleist räägib koos Altexi tiimiga osalusveebi kogemustest vähese rahaga suurte tegude tegemise osas. Oletada võib, et mitmed teised inimesed räägivad veel mitmel asjaakohasel teemal. Konverentsile saab registreeruda siin ning mitut kohtumisel osalenud blogijat, ilmselt ka mind, korraldajate lahkel kutsel, sealsamas ka näpuga puudutada.   Sedasi siis seekord.   Teised kirjutavad:   Kristjan: Bloggers meeting täitsa töötas Aivar: Blogijate miiting Altexis Henrik: Miks ei osteta e-poodidest? […]

  3. […] Kristjan Pillak Gerd Tarand Rando Rannus Silver Hage and Silver Hage again! Mihkel Mikkelsaar Taavi Rauniste and Taavi again ! Aarne Toompark Aivar Ruukel Mika Tuupola Henrik Aavik […]

  4. […] Mis juhtuks kui… slaididest ja turunduskonverentsist   Henrik kirjutas peale ühte Altexis toimunud blogijate kohtumist, et Pärnu Turunduskonverents ise just […]

  5. […] Henrik: Turunduskonverentsid ei turunda eriti […]

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: